30.07.2014
W związku z realizacją projektu "Regionalny Port Lotniczy Olsztyn – Mazury” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013, Oś priorytetowa 5 - Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna, rozpoczęto modernizację drogi startowej. Do odpowiedniego przygotowania płyty drogi startowej wykorzystywana jest wibrorezonansowa metoda rozbiórki płyt nawierzchni betonowych. Jest to unikalna technologia renowacji nawierzchni dróg i lotnisk, w oparciu o ponowne użycie destruktu betonu cementowego jako podbudowy do układania nowych warstw. Metoda RMI zmniejsza koszty budowy 1,3 - 1,5 razy, natomiast tempo prowadzenia prac remontowych wzrasta nawet 4-5 krotnie. Charakterystyczną cechą tej technologii jest zniszczenie nawierzchni betonowych w całej jej grubości, bez szkodliwego wpływu na podłoże.
Wibrorezonansową rozbiórkę płyt nawierzchni betonowych przeprowadza się za pomocą specjalistycznej maszyny wyposażonej w belkę roboczą drgającą ze stosunkowo małą siłą do 10 kN. Pozostały po kruszeniu destrukt dogęszcza się 10 tonowymi walcami wibracyjnymi o małej amplitudzie i dużej częstotliwości drgań. Tak przygotowana podbudowa jest gotowa do układania nowej nawierzchni asfaltowej lub warstwy betonu cementowego.
Wibrorezonansowa metoda rozbiórki płyt nawierzchni betonowych dróg i lotnisk to innowacyjna technologia, która została wykorzystana w Polsce po raz pierwszy właśnie podczas modernizacji pasa startowego Regionalnego Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury.
89 544 34 08 [email protected] wypełnij formualrz kontaktowy
Copyright © 2024 by Warmia i Mazury Airport
projekt i wykonanie: Artneo
Wiadomosci Warmia i Mazury Airport
24.08.2020
„Dostawa fabrycznie nowego lotniskowego wozu ratowniczo-gaśniczego 6x6 wraz z wyposażeniem” -»
12.08.2020
Analiza opłacalności inwestycji w instalacje fotowoltaiczną dla Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach -»
12.08.2020
Sporządzenie operatu wodno-prawnego w celu uzyskania pozwolenia wodno-prawnego dla inwestycji pn.: „Budowa dwóch hangarów do celów okołolotniskowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną” – Zadanie 2 – „Przebudowa, rozbudowa i remont istniejącej infrastruktury lotniskowej, tj. dróg kołowania, sieci elektroenergetycznej, sieci kanalizacji deszczowej oraz sieci teletechnicznej wraz z projektem oznakowania poziomego i pionowego”. W zakres opracowania wchodzi uzyskanie prawomocnego pozwolenia wodno-prawnego: -»